MotoryzacjaPolecaneTechnologia

NISSAN E-POWER

Nowatorski, innowacyjny układ napędowy e-POWER zostanie wprowadzony do gamy Nissana Qashqai latem tego roku, po raz kolejny przełamując standardy w segmencie crossoverów zapoczątkowanym właśnie przez ten model.

Nowy Qashqai, jako pierwszy europejski model, zostanie wyposażony w wyjątkowy układ napędowy e?POWER. Stosowany wyłącznie w samochodach Nissana, jako kluczowy komponent strategii Nissan Intelligent Mobility, jest wyjątkowym rozwiązaniem wśród napędów zelektryfikowanych, zwiększając przyjemność oraz wydajność jazdy. .

Nowy Qashqai, jako pierwszy europejski model, zostanie wyposażony w wyjątkowy układ napędowy e?POWER. Stosowany wyłącznie w samochodach Nissana, jako kluczowy komponent strategii Nissan Intelligent Mobility, jest wyjątkowym rozwiązaniem wśród napędów zelektryfikowanych, zwiększając przyjemność oraz wydajność jazdy.

?Wprowadzenie innowacyjnego układu napędowego e-POWER do nowego modelu Qashqai podkreśla pionierską pozycję Nissana w segmencie crossoverów. Klientom spodoba się uczucie prowadzenia samochodu elektrycznego bez konieczności ładowania akumulatora. e?POWER to kamień milowy w strategii elektryfikacyjnej Nissana? ? powiedział Guillaume Cartier, prezes Nissana na region AMIEO.

Dlaczego e-POWER?

Przeprowadzone przez Nissana badania wykazały, że kierowcy europejskich crossoverów ponad 70% czasu za kierownicą samochodu spędzają jeżdżąc po mieście i jego okolicach. Dowiedziono również, że wybierając pojazd, klienci odczuwają potrzebę pogodzenia przyjemności z jazdy z jak najwyższym poziomem przyjazności samochodu dla środowiska.

W odpowiedzi na ten trend, Nissan opracował układ napędowy e-POWER, stworzony z myślą o potrzebach europejskich klientów. Zapewnia on optymalne parametry w zakresie zużycia paliwa oraz przyjemność z jazdy jak samochodem elektrycznym, dzięki połączeniu dwóch mocnych atutów Nissana: zaawansowanej techniki akumulatorów i silników elektrycznych oraz innowacyjnego silnika spalinowego o zmiennym stopniu sprężania.

Dlatego e-POWER jest rozwiązaniem idealnym dla kierowców codziennie pokonujących trasy miejskie lub podmiejskie, którzy nie mogą lub nie chcą poświęcać czasu na ładowanie akumulatora z gniazdka, a jednocześnie są już gotowi na pierwszy krok w kierunku samochodu w 100% elektrycznego.

Koła napędzane w 100% elektrycznie

Na układ e-POWER składa się wysoce wydajny akumulator współpracujący z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra i zmiennym stopniu sprężania, generującym moc 158 KM oraz z generatorem prądu, falownikiem i silnikiem elektrycznym o mocy 140 kW, rozmiarami i mocą zbliżonym do silników typowych dla samochodów elektrycznych Nissana. Silnik spalinowy wytwarza energię, która może zostać przekazana przez falownik jako elektryczna do akumulatora, silnika elektrycznego lub do obydwu jednocześnie, zależnie od zapotrzebowania wynikającego z warunków jazdy.

Rozwiązanie to wyróżnia fakt, że silnik elektryczny jest jedynym źródłem napędu kół, dzięki czemu samochód błyskawicznie reaguje i płynnie przyspiesza. Jest to atrakcyjna alternatywa dla tradycyjnych układów hybrydowych.

Układ napędowy e-POWER nowego Nissana Qashqai stworzono z myślą o przyjemnej, bezproblemowej i płynnej jeździe, typowej dla napędów w pełni elektrycznych, lecz bez konieczności ładowania akumulatora.

Bestsellerowy układ napędu samochodu

Układ napędowy e-POWER zastosowano po raz pierwszy w Japonii w roku 2017 w kompaktowym modelu Note, który stał się najlepiej sprzedającym się samochodem na tamtejszym rynku w 2018 roku.

Na potrzeby nowego Nissana Qashqai system e-POWER znacząco zmodernizowano, z myślą o oczekiwaniach europejskich klientów i pokonywanych przez nich codziennie trasach miejskich lub podmiejskich. Model Note na rynek japoński wyposażony jest w trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra (80 KM), który zasila akumulator. Łączna moc tego układu to 95 kW (127 KM). W wersji na rynek europejski układ został zmodernizowany ? zastosowano w nim trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i zmiennym stopniu sprężania, generujący moc 158 KM, a łączna moc układu to 140 kW (190 KM).

Zaletą e-POWER jest optymalny zakres pracy silnika przy najlepszym możliwym stopniu sprężania, co oznacza większą oszczędność paliwa i niższą emisję CO2 w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym, a także wyższy komfort jazdy dzięki cichszej pracy silnika. Dodatkową korzyścią jest zminimalizowanie negatywnego wpływu układu e-POWER na jakość powietrza w mieście.

Dzięki w pełni zelektryfikowanemu napędowi nie występują opóźnienia w dostarczaniu momentu obrotowego, w przeciwieństwie do tradycyjnego układu hybrydowego, gdzie nastąpić może znaczny wzrost obrotów silnika w odpowiedzi na wciśnięcie przez kierowcę pedału przyspieszenia. Natychmiastowa reakcja układu napędowego e-POWER zapewnia wyjątkowe, ekscytujące wrażenia z jazdy, niezależnie od sytuacji na drodze.

Z myślą o jak najlepszych osiągach, w chwili gwałtownego przyspieszenia lub wysokiej prędkości jednostka sterująca zasilaniem układu e-POWER może przekazywać moc wytwarzaną przez silnik o pojemności 1,5 litra bezpośrednio przez falownik do silnika elektrycznego, by wzmocnić zasilanie pochodzące z akumulatora.

Podczas zwalniania i hamowania energia kinetyczna jest odzyskiwana i użytkowana w celu ładowania akumulatora, by zwiększyć wydajność układu wtedy, gdy będzie to potrzebne.

?Zdajemy sobie sprawę, że potencjalni nabywcy modelu Qashqai e-POWER będą spędzać prawie trzy czwarte czasu za kierownicą jeżdżąc po mieście i jego okolicach. To właśnie dla nich stworzyliśmy układ napędowy e-POWER, który gwarantuje możliwie wydajną, efektywną i cichą pracę silnika w najbardziej typowych warunkach jazdy. Jednocześnie nie poszliśmy na kompromis pod względem osiągów. Samochód błyskawicznie przyspiesza dzięki w pełni elektrycznemu napędowi kół. Nie ma również skrzyni biegów, która mogłaby zakłócać proces przenoszenia mocy? ? powiedział David Moss, pierwszy wiceprezes ds. badań i rozwoju na region AMIEO w Nissan Technical Centre Europe (NTCE).

Zmienny stopień sprężania

Sercem wyjątkowego układu napędowego Nissana e-POWER jest trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i zmiennym stopniu sprężania, generujący moc 158 KM, stworzony specjalnie dla potrzeb tego systemu. Zastosowany po raz pierwszy w Infiniti ? marce premium Nissana ? parametr zmiennego stopnia sprężania jest wyjątkowym rozwiązaniem w silnikach spalinowych. Umożliwia regulację stopnia sprężania, zapewniając tym samym optymalne osiągi i oszczędności w zależności od wielkości obciążenia silnika. Zanim rozwiązanie zastosowano po raz pierwszy w Infiniti w 2018 roku, sam silnik został zaliczony do dziesiątki najlepszych jednostek napędowych na świecie przez Ward?s ? amerykańską firmę konsultingową działającą w sektorze motoryzacji.

Zakres stopnia sprężania obejmuje wartości od 8:1 do 14:1. Osiągnięto to dzięki możliwości sterowania wielkością skoku tłoka zależnie od zapotrzebowania układu na moc.

W warunkach małego zapotrzebowania na moc ? na przykład w czasie jazdy ze stałą prędkością i przy wysokim stanie naładowania akumulatora ? stopień sprężania jest wyższy, co sprzyja optymalizacji zużycia paliwa i emisji. Z kolei w warunkach dużego zapotrzebowania na moc i konieczności doładowania akumulatora lub przekazania mocy bezpośrednio do silnika, uruchamiany jest tryb niższego stopnia sprężania, by zmaksymalizować moc jednostki napędowej. Przejście pomiędzy poszczególnymi stopniami sprężania jest niezauważalne, bez konieczności podejmowania jakichkolwiek czynności przez kierowcę.

?Układ e-POWER w modelu Qashqai to unikatowa technologia Nissana, która stawia przede wszystkim na wydajność napędu i przyjemność z jazdy. Opracowując ten układ dla potrzeb rynku europejskiego dołożyliśmy wszelkich starań, żeby kierowcy Nissana Qashqai z napędem e-POWER nie musieli akceptować kompromisów pod względem wrażeń z jazdy. Nasza technologia łączy w sobie wszystko, co najlepsze, odzwierciedlając najistotniejsze dla Nissana cechy ? odwagę, pionierskie rozwiązania i innowacyjność, stawiając kierowcę na pierwszym miejscu? ? dodał David Moss.

Linear Tune

Kluczową kwestią przy opracowywaniu systemu e-POWER dla modelu Qashqai była konieczność zapewnienia ?naturalnych? doznań z jazdy ? dopasowania prędkości obrotowej silnika spalinowego do prędkości samochodu. Układ Linear Tune jest efektem współpracy kadry inżynierskiej Nissan Technical Centre Europe (NTCE) w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Funkcja ta steruje pracą silnika benzynowego, powodując stopniowy wzrost prędkości obrotowej tak, by sprostać zapotrzebowaniu na moc w miarę przyspieszania przy jednoczesnym wyeliminowaniu odczuwanego przez kierowców i pasażerów efektu niespójności osiągów i dźwięku silnika. Niedopasowanie prędkości obrotowej silnika do prędkości samochodu jest zjawiskiem wywołującym u kierowców i pasażerów poczucie dyskomfortu. Użytkownicy samochodów często opisują nagły wzrost obrotów silnika bez towarzyszącego mu proporcjonalnego przyspieszenia jako frustrujący i właśnie ?niespójny?. Funkcja Linear Tune w układzie napędowym e-POWER to antidotum na takie sytuacje.

e-Pedal Step

Podobnie jak w modelu LEAF, układ e-POWER w nowym Nissanie Qashqai zapewnia kierowcy wyjątkowe wrażenia z jazdy dzięki systemowi e-Pedal Step. Stworzony z myślą o wyeliminowaniu męczącej konieczności ciągłego przyspieszenia i hamowania w mieście, wymagającej od kierowcy częstego przenoszenia stopy z pedału hamulca na pedał gazu i odwrotnie, e-Pedal Step umożliwia przyspieszanie i hamowanie jedynie przy użyciu pedału przyspieszenia.

Funkcja e-Pedal Step wymaga aktywacji przełącznikiem znajdującym się na konsoli środkowej. Z chwilą uruchomienia silnika wciśnięcie pedału przyspieszenia zapewnia ?klasyczny? wzrost prędkości. Po zwolnieniu pedału, system e-Pedal Step zacznie wyhamowywać samochód z opóźnieniem o wartości około 0,2 g, co wystarcza, by zapaliły się światła stopu. Samochód zwolni do prędkości ?pełzania?, nie zatrzymując się. Rozwiązanie to zapewnia także maksymalną płynność manewrów parkingowych przy niskiej prędkości. Kierowcy szybko dostosowują siłę nacisku na pedał przyspieszenia tak, aby uzyskać pełną płynność jazdy, która staje się zarazem bardziej intuicyjna i mniej wymagająca.

Zelektryfikowana gama

Dla potencjalnych nabywców Nissana Qashqai wprowadzenie do gamy odmiany e-POWER oznacza większe możliwości wyboru. Oferowana obecnie na rynku wersja z napędem mild hybrid wyposażona w silnik o pojemności 1,3 litra dostępna jest w dwóch wariantach mocy: 140 KM (103 kW) i 158 KM (116 kW). Oba zapewniają energetyzujące osiągi, minimalizując jednocześnie zużycie paliwa i poziom emisji.

Trzecia generacja crossovera Qashqai jest wierna pierwotnym założeniom ? wyjątkowemu wzornictwu i wysokiemu poziomowi komfortu we wnętrzu przy jednoczesnym wykorzystaniu intuicyjnej technologii i odpowiedniej dynamiki jazdy.

GALERIA ZDJĘĆ

?Jesteśmy przekonani, że dzięki innowacyjnej technologii e-POWER Nissana klienci będą zachwyceni wrażeniami z jazdy typowymi dla samochodów elektrycznych, przy jednoczesnym braku niedogodności związanych z ograniczonym zasięgiem. Nowy napęd zapewnia połączenie przyjemności z jazdy z bardziej ekologicznym podejściem do codziennego życia. Podsumowując, Qashqai e-POWER przekona do siebie kierowców, którzy nie są jeszcze gotowi na w 100% elektryczny samochód, natomiast chcą być bardziej przyjaźni środowisku i cieszyć się przyjemnością codziennej jazdy typową dla samochodów elektrycznych? ? powiedział Arnaud Charpentier, wiceprezes ds. strategii produktów i cen Nissana na region AMIEO.

DANE TECHNICZNE*

Układ e-POWER
MocKM (kW)190 (140)
Moment obrotowyNm330
Napęd2WD
Zużycie paliwa (cykl mieszany)l/100 km5,3*
Poziom emisji (cykl mieszany)g/km119*

*Dane zostaną potwierdzone po uzyskaniu homologacji.

Żródło: NISSANJ

Zdjęcia: NISSAN

Widzisz błąd w artykule, niedziałający link? Poinformuj nas o tym poprzez formularz kontaktowy lub mailem! Dziękujemy.

TO TEŻ CIEKAWE:

OBWÓD TALII A CHORA WĄTROBA

Za duży obwód w talii? Sprawdzaj wątrobę, nawet jeśli BMI masz prawidłowe! Zwiększony obwód talii jest wystarczającym powodem, by robić…

UROCZY PSYCHOPATA

Psychopaci potrafią uwodzić. Zaburzenia osobowości typu antyspołecznego, powszechnie określane jako psychopatyczne, należą do stosunkowo częstych. Jak w porę dostrzec, że…

JAGODY  KAMCZACKIE

Dlaczego warto jeść jagody kamczackie? Powiedzieć, że jagody kamczackie są owocami o dużej wartości odżywczej, to jakby nic nie powiedzieć.…

MONITOR Z 240 HZ EKRANEM OLED

LG wprowadza na rynek monitory UltraGear do gier z pierwszym na świecie 240-hercowym ekranem OLED. LG Electronics na targach CES…

ZOSTAŃ NASZYM AUTOREM

Jak opublikować tekst w naszym portalu. Chcesz podzielić się z innymi swoją pasją i wiedzą z dowolnej dziedziny? Pasjonuje Cię…

WYPALENIE ZAWODOWE

Gdy nie masz siły pracować?. Wypalenie zawodowe nie jest chorobą, choć ten zespół objawów skutecznie uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie – nie…

HISTORIA MODY – MODA ŚLUBNA

Dawna moda ślubna Przez całe stulecia scenariusz życia kobiety z wyższych sfer był taki sam ? zostanie żoną i matką…

KOT ROSYJSKI NIEBIESKI

Kot rosyjski niebieski ? opis, charakter, opinie właścicieli. Gdy mówi się o kotach pełnych wdzięku i gracji, ma się na myśli…

DEKAMERON – GILETTA Z NARBONNY

DZIEŃ TRZECI Opowieść IX Pisownia oryginalna z 1930 roku Giletta z Narbonny uzdrawia króla francuskiego z fistuły, a później domaga…

WILK NIE POGARDZI BOBREM

Badania w Wigierskim Parku Narodowym: wilki nierzadko polują na bobry. Większości ludzi wilki kojarzą się z drapieżnikami polującymi na jelenie,…

ZABURZENIA UWAGI U DZIECKA

Wskazówki dla rodziców dziecka z zaburzeniami uwagi. Zespół zaburzeń uwagi (ADD) to jedna z głównych przyczyn trudności i niepowodzeń w…

SZTUCZNA INTELIGENCJA MALUJE OBRAZY

Obraz namalowany przez sztuczną inteligencję oceniamy jako mniej wartościowy Gdy ludzie dowiadują się, że obraz został namalowany przez sztuczną inteligencję,…

NIETRZYMANIE MOCZU A PSYCHIKA

Psychologiczne konsekwencje nietrzymania moczu. Nietrzymanie moczu to nie tylko problem medyczny, lecz także społeczny ? często bywa źródłem frustracji i…

25 LAT MACIEJA ZIENIA

Maciej Zień świętuje 25-lecie swojej marki kolekcją „Black and White Symphony”. We wnętrzach Teatru Wielkiego Opery Narodowej odbyła się prezentacja…

TRANSMISJE MECZÓW ZA DARMO NA  FIFA+

FIFA uruchamia platformę FIFA+, aby dać bezpłatną rozrywkę kibicom piłki nożnej na całym świecie. Platforma FIFA+ daje dostęp do transmisji…

DEPRESJA NASTOLATKA

Jak rozpoznać depresję u nastolatka. Depresja ? także u nastolatków ? to przewlekła, często nawracająca choroba, która może prowadzić do…

WYGLĄD WAŻNY DLA NASTOLATKÓW

Dzieci i młodzież pod wpływem internetowych zdjęć. Aż 62 proc. nastolatek i nastolatków uważa, że tylko atrakcyjne osoby mogą coś…

SAMOTNI W SIECI

Coraz bardziej samotni w sieci. Badacze z Uniwersytetu w Arkansas potwierdzili, że media społecznościowe mogą odgrywać dużą rolę przy procesach…

TRENING MÓZGU (VIDEO)

Jak poprawić sprawność naszego mózgu? Opinie i poglądy opublikowane na portalu cocomac.pl są wyłącznie opiniami i poglądami ich Autorów. Nie…

ZAKRZEPICA – CO WARTO O NIEJ WIEDZIEĆ

Zakrzepica to bardzo częsty problem. Lepiej sporo o niej wiedzieć. Rocznie rozpoznaje się w Polsce kilkadziesiąt tysięcy nowych przypadków zakrzepicy,…

ALBANIA. ZAGINIONE MIASTO W BUSHAT

Zaginione antyczne miasto na celowniku polskich archeologów. Pozostałości po dwóch wielkich antycznych kamiennych budowlach na szczycie wzgórza niedaleko Szkodry w…

DEPRESJA WIEKU PODESZŁEGO

Przesuwaj kolejne strony za pomocą strzałek ? ?  znajdujących się nad i pod dokumentem. Udostępnij na FacebookuTweetZapisz…

DEKAMERON – STRZAŁY MARTUCCIA

DZIEŃ PIĄTY Opowieść II Pisownia oryginalna z 1930 roku Konstancja miłuje Martuccia Gomito. Usłyszawszy o jego śmierci, wypływa na morze…

KACZKA OGORZAŁKA

Kaczki ogorzałki częściej zimują w Polsce W ostatnich dekadach zmieniły się zwyczaje migracyjne kaczek morskich – ogorzałek. Ptaki te coraz…

FORD MUSTANG HITEM

FORD MUSTANG NAJLEPIEJ SPRZEDAJĄCYM SIĘ SPORTOWYM COUPE NA ŚWIECIE, UTRZYMUJĄC TYTUŁ LIDERA SIÓDMY ROK Z RZĘDU. Ford przeanlizował dane rejestracyjne…

JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO BADAŃ

Jak przygotować się do badania mamograficznego, cytologicznego, kolonoskopii, gastroskopii, USG dróg moczowych, USG jamy brzusznej, PET/CT? USG jamy brzusznej należy…

GOŚĆ – MACIEJ ORŁOŚ  (VIDEO)

Maciej Orłoś w telegraficznym skrócie. O kulisach dziennikarstwa, życiu i nie tylko porozmawiamy z jednym z najbardziej lubianych i cenionych…

WYPALENIE U OPIEKUNÓW OSÓB STARSZYCH

Opiekunowie rodzinni osób starszych – zagrożeni wypaleniem i depresją Opieka nad bliską osobą starszą w wielu przypadkach wymaga reorganizacji własnego…

JAK DOBRAĆ STANIK (VIDEO)

Stanikowe dylematy – pytania do brafitterki. Opinie i poglądy opublikowane na portalu cocomac.pl są wyłącznie opiniami i poglądami ich Autorów.…

DLACZEGO PIES SIKA NA MOJE ŁÓŻKO

Zanurz się w psyche twojego psa – zrozumienie motywacji niechcianych zachowań. Oddawanie przez psa moczu na łóżko to zjawisko, które…

BIEGUNKA: CO JEŚĆ I PIĆ, BY SOBIE POMÓC

Zjedzenie niedogotowanego mięsa, niestarannie umytego jabłka może skończyć się biegunką, wywołaną przez patogeny w skażonej żywności. Biegunka może być też…

SZCZĘŚLIWE SPOTKANIE

DZIEŃ PIĄTY Opowieść VI Pisownia oryginalna z 1930 roku Gianni z Procidy, pochwycony wraz z umiłowaną dzieweczką przez króla Fryderyka,…

ZDROWY SEN

Co robić, by się wysypiać? Przyczyną kłopotów ze snem może być niewłaściwy tryb życia albo brak odpowiedniej dawki światła słonecznego…

JAK SIĘ UBRAĆ NA WESELE

PORADNIK DLA OJCA PANA MŁODEGO/ PANNY MŁODEJ. Jan Adamski Ojcowie panny młodej i pana młodego odgrywają podczas ślubu i wesela…

PREHISTORYCZNY LEW AMERYKAŃSKI

Przy lwie amerykańskim tygrys szablozębny był jak kociak. Mimo zatrważających kłów, samce tygrysów szablozębnych mogły być o wiele mniej agresywne…

BIGOREKSJA

Mężczyźni też mają zaburzenia odżywiania. To najczęściej mężczyźni borykają się z zaburzeniem, które ma wiele wspólnego z anoreksją: fiksację na…

BŁĘDY ŻYWIENIOWE POLAKÓW

Jakie błędy żywieniowe popełniają Polacy Okazuje się, że wciąż jemy zbyt dużo czerwonego mięsa oraz przetworów mięsnych, a za mało…

METAWERSUM – CO NAS CZEKA?

Dr Marta R. Jabłońska: trudno teraz przewidzieć wszystkie skutki metawersum. Metawersum będzie nową formą interakcji z cyberprzestrzenią. To jak będziemy…

WIELKIE STADO ŻUBRÓW

Zaobserwowano potężne stado żubrów na obrzeżach Puszczy Białowieskiej. Na obrzeżach Puszczy Białowieskiej zaobserwowano ogromne stado żubrów, liczące aż 170 osobników.…

DEKAMERON – GIOVANNI BOCCACCIO

PROLOG Pisownia oryginalna z 1930 roku ?Zaczyna się pierwszy dzień Dekameronu, w którym po wyjaśnieniach autora, dla jakiej przyczyny osoby,…


[CP_CALCULATED_FIELDS id=”7″]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

error

Jeżeli artykuł Ci się podoba, to prosimy udostępnij go innym. :)

Skip to content