NISSAN E-POWER

Nowatorski, innowacyjny układ napędowy e-POWER zostanie wprowadzony do gamy Nissana Qashqai latem tego roku, po raz kolejny przełamując standardy w segmencie crossoverów zapoczątkowanym właśnie przez ten model.

Nowy Qashqai, jako pierwszy europejski model, zostanie wyposażony w wyjątkowy układ napędowy e‑POWER. Stosowany wyłącznie w samochodach Nissana, jako kluczowy komponent strategii Nissan Intelligent Mobility, jest wyjątkowym rozwiązaniem wśród napędów zelektryfikowanych, zwiększając przyjemność oraz wydajność jazdy. .

Nowy Qashqai, jako pierwszy europejski model, zostanie wyposażony w wyjątkowy układ napędowy e‑POWER. Stosowany wyłącznie w samochodach Nissana, jako kluczowy komponent strategii Nissan Intelligent Mobility, jest wyjątkowym rozwiązaniem wśród napędów zelektryfikowanych, zwiększając przyjemność oraz wydajność jazdy.

Wprowadzenie innowacyjnego układu napędowego e-POWER do nowego modelu Qashqai podkreśla pionierską pozycję Nissana w segmencie crossoverów. Klientom spodoba się uczucie prowadzenia samochodu elektrycznego bez konieczności ładowania akumulatora. e‑POWER to kamień milowy w strategii elektryfikacyjnej Nissana” – powiedział Guillaume Cartier, prezes Nissana na region AMIEO.

Dlaczego e-POWER?

Przeprowadzone przez Nissana badania wykazały, że kierowcy europejskich crossoverów ponad 70% czasu za kierownicą samochodu spędzają jeżdżąc po mieście i jego okolicach. Dowiedziono również, że wybierając pojazd, klienci odczuwają potrzebę pogodzenia przyjemności z jazdy z jak najwyższym poziomem przyjazności samochodu dla środowiska.

W odpowiedzi na ten trend, Nissan opracował układ napędowy e-POWER, stworzony z myślą o potrzebach europejskich klientów. Zapewnia on optymalne parametry w zakresie zużycia paliwa oraz przyjemność z jazdy jak samochodem elektrycznym, dzięki połączeniu dwóch mocnych atutów Nissana: zaawansowanej techniki akumulatorów i silników elektrycznych oraz innowacyjnego silnika spalinowego o zmiennym stopniu sprężania.

Dlatego e-POWER jest rozwiązaniem idealnym dla kierowców codziennie pokonujących trasy miejskie lub podmiejskie, którzy nie mogą lub nie chcą poświęcać czasu na ładowanie akumulatora z gniazdka, a jednocześnie są już gotowi na pierwszy krok w kierunku samochodu w 100% elektrycznego.

Koła napędzane w 100% elektrycznie

Na układ e-POWER składa się wysoce wydajny akumulator współpracujący z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra i zmiennym stopniu sprężania, generującym moc 158 KM oraz z generatorem prądu, falownikiem i silnikiem elektrycznym o mocy 140 kW, rozmiarami i mocą zbliżonym do silników typowych dla samochodów elektrycznych Nissana. Silnik spalinowy wytwarza energię, która może zostać przekazana przez falownik jako elektryczna do akumulatora, silnika elektrycznego lub do obydwu jednocześnie, zależnie od zapotrzebowania wynikającego z warunków jazdy.

Rozwiązanie to wyróżnia fakt, że silnik elektryczny jest jedynym źródłem napędu kół, dzięki czemu samochód błyskawicznie reaguje i płynnie przyspiesza. Jest to atrakcyjna alternatywa dla tradycyjnych układów hybrydowych.

Układ napędowy e-POWER nowego Nissana Qashqai stworzono z myślą o przyjemnej, bezproblemowej i płynnej jeździe, typowej dla napędów w pełni elektrycznych, lecz bez konieczności ładowania akumulatora.

Bestsellerowy układ napędu samochodu

Układ napędowy e-POWER zastosowano po raz pierwszy w Japonii w roku 2017 w kompaktowym modelu Note, który stał się najlepiej sprzedającym się samochodem na tamtejszym rynku w 2018 roku.

Na potrzeby nowego Nissana Qashqai system e-POWER znacząco zmodernizowano, z myślą o oczekiwaniach europejskich klientów i pokonywanych przez nich codziennie trasach miejskich lub podmiejskich. Model Note na rynek japoński wyposażony jest w trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra (80 KM), który zasila akumulator. Łączna moc tego układu to 95 kW (127 KM). W wersji na rynek europejski układ został zmodernizowany – zastosowano w nim trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i zmiennym stopniu sprężania, generujący moc 158 KM, a łączna moc układu to 140 kW (190 KM).

Zaletą e-POWER jest optymalny zakres pracy silnika przy najlepszym możliwym stopniu sprężania, co oznacza większą oszczędność paliwa i niższą emisję CO2 w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym, a także wyższy komfort jazdy dzięki cichszej pracy silnika. Dodatkową korzyścią jest zminimalizowanie negatywnego wpływu układu e-POWER na jakość powietrza w mieście.

Dzięki w pełni zelektryfikowanemu napędowi nie występują opóźnienia w dostarczaniu momentu obrotowego, w przeciwieństwie do tradycyjnego układu hybrydowego, gdzie nastąpić może znaczny wzrost obrotów silnika w odpowiedzi na wciśnięcie przez kierowcę pedału przyspieszenia. Natychmiastowa reakcja układu napędowego e-POWER zapewnia wyjątkowe, ekscytujące wrażenia z jazdy, niezależnie od sytuacji na drodze.

Z myślą o jak najlepszych osiągach, w chwili gwałtownego przyspieszenia lub wysokiej prędkości jednostka sterująca zasilaniem układu e-POWER może przekazywać moc wytwarzaną przez silnik o pojemności 1,5 litra bezpośrednio przez falownik do silnika elektrycznego, by wzmocnić zasilanie pochodzące z akumulatora.

Podczas zwalniania i hamowania energia kinetyczna jest odzyskiwana i użytkowana w celu ładowania akumulatora, by zwiększyć wydajność układu wtedy, gdy będzie to potrzebne.

Zdajemy sobie sprawę, że potencjalni nabywcy modelu Qashqai e-POWER będą spędzać prawie trzy czwarte czasu za kierownicą jeżdżąc po mieście i jego okolicach. To właśnie dla nich stworzyliśmy układ napędowy e-POWER, który gwarantuje możliwie wydajną, efektywną i cichą pracę silnika w najbardziej typowych warunkach jazdy. Jednocześnie nie poszliśmy na kompromis pod względem osiągów. Samochód błyskawicznie przyspiesza dzięki w pełni elektrycznemu napędowi kół. Nie ma również skrzyni biegów, która mogłaby zakłócać proces przenoszenia mocy” – powiedział David Moss, pierwszy wiceprezes ds. badań i rozwoju na region AMIEO w Nissan Technical Centre Europe (NTCE).

Zmienny stopień sprężania

Sercem wyjątkowego układu napędowego Nissana e-POWER jest trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i zmiennym stopniu sprężania, generujący moc 158 KM, stworzony specjalnie dla potrzeb tego systemu. Zastosowany po raz pierwszy w Infiniti – marce premium Nissana – parametr zmiennego stopnia sprężania jest wyjątkowym rozwiązaniem w silnikach spalinowych. Umożliwia regulację stopnia sprężania, zapewniając tym samym optymalne osiągi i oszczędności w zależności od wielkości obciążenia silnika. Zanim rozwiązanie zastosowano po raz pierwszy w Infiniti w 2018 roku, sam silnik został zaliczony do dziesiątki najlepszych jednostek napędowych na świecie przez Ward’s – amerykańską firmę konsultingową działającą w sektorze motoryzacji.

Zakres stopnia sprężania obejmuje wartości od 8:1 do 14:1. Osiągnięto to dzięki możliwości sterowania wielkością skoku tłoka zależnie od zapotrzebowania układu na moc.

W warunkach małego zapotrzebowania na moc – na przykład w czasie jazdy ze stałą prędkością i przy wysokim stanie naładowania akumulatora – stopień sprężania jest wyższy, co sprzyja optymalizacji zużycia paliwa i emisji. Z kolei w warunkach dużego zapotrzebowania na moc i konieczności doładowania akumulatora lub przekazania mocy bezpośrednio do silnika, uruchamiany jest tryb niższego stopnia sprężania, by zmaksymalizować moc jednostki napędowej. Przejście pomiędzy poszczególnymi stopniami sprężania jest niezauważalne, bez konieczności podejmowania jakichkolwiek czynności przez kierowcę.

„Układ e-POWER w modelu Qashqai to unikatowa technologia Nissana, która stawia przede wszystkim na wydajność napędu i przyjemność z jazdy. Opracowując ten układ dla potrzeb rynku europejskiego dołożyliśmy wszelkich starań, żeby kierowcy Nissana Qashqai z napędem e-POWER nie musieli akceptować kompromisów pod względem wrażeń z jazdy. Nasza technologia łączy w sobie wszystko, co najlepsze, odzwierciedlając najistotniejsze dla Nissana cechy – odwagę, pionierskie rozwiązania i innowacyjność, stawiając kierowcę na pierwszym miejscu” – dodał David Moss.

Linear Tune

Kluczową kwestią przy opracowywaniu systemu e-POWER dla modelu Qashqai była konieczność zapewnienia „naturalnych” doznań z jazdy – dopasowania prędkości obrotowej silnika spalinowego do prędkości samochodu. Układ Linear Tune jest efektem współpracy kadry inżynierskiej Nissan Technical Centre Europe (NTCE) w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Funkcja ta steruje pracą silnika benzynowego, powodując stopniowy wzrost prędkości obrotowej tak, by sprostać zapotrzebowaniu na moc w miarę przyspieszania przy jednoczesnym wyeliminowaniu odczuwanego przez kierowców i pasażerów efektu niespójności osiągów i dźwięku silnika. Niedopasowanie prędkości obrotowej silnika do prędkości samochodu jest zjawiskiem wywołującym u kierowców i pasażerów poczucie dyskomfortu. Użytkownicy samochodów często opisują nagły wzrost obrotów silnika bez towarzyszącego mu proporcjonalnego przyspieszenia jako frustrujący i właśnie niespójny. Funkcja Linear Tune w układzie napędowym e-POWER to antidotum na takie sytuacje.

e-Pedal Step

Podobnie jak w modelu LEAF, układ e-POWER w nowym Nissanie Qashqai zapewnia kierowcy wyjątkowe wrażenia z jazdy dzięki systemowi e-Pedal Step. Stworzony z myślą o wyeliminowaniu męczącej konieczności ciągłego przyspieszenia i hamowania w mieście, wymagającej od kierowcy częstego przenoszenia stopy z pedału hamulca na pedał gazu i odwrotnie, e-Pedal Step umożliwia przyspieszanie i hamowanie jedynie przy użyciu pedału przyspieszenia.

Funkcja e-Pedal Step wymaga aktywacji przełącznikiem znajdującym się na konsoli środkowej. Z chwilą uruchomienia silnika wciśnięcie pedału przyspieszenia zapewnia „klasyczny” wzrost prędkości. Po zwolnieniu pedału, system e-Pedal Step zacznie wyhamowywać samochód z opóźnieniem o wartości około 0,2 g, co wystarcza, by zapaliły się światła stopu. Samochód zwolni do prędkości pełzania, nie zatrzymując się. Rozwiązanie to zapewnia także maksymalną płynność manewrów parkingowych przy niskiej prędkości. Kierowcy szybko dostosowują siłę nacisku na pedał przyspieszenia tak, aby uzyskać pełną płynność jazdy, która staje się zarazem bardziej intuicyjna i mniej wymagająca.

Zelektryfikowana gama

Dla potencjalnych nabywców Nissana Qashqai wprowadzenie do gamy odmiany e-POWER oznacza większe możliwości wyboru. Oferowana obecnie na rynku wersja z napędem mild hybrid wyposażona w silnik o pojemności 1,3 litra dostępna jest w dwóch wariantach mocy: 140 KM (103 kW) i 158 KM (116 kW). Oba zapewniają energetyzujące osiągi, minimalizując jednocześnie zużycie paliwa i poziom emisji.

Trzecia generacja crossovera Qashqai jest wierna pierwotnym założeniom – wyjątkowemu wzornictwu i wysokiemu poziomowi komfortu we wnętrzu przy jednoczesnym wykorzystaniu intuicyjnej technologii i odpowiedniej dynamiki jazdy.

GALERIA ZDJĘĆ

„Jesteśmy przekonani, że dzięki innowacyjnej technologii e-POWER Nissana klienci będą zachwyceni wrażeniami z jazdy typowymi dla samochodów elektrycznych, przy jednoczesnym braku niedogodności związanych z ograniczonym zasięgiem. Nowy napęd zapewnia połączenie przyjemności z jazdy z bardziej ekologicznym podejściem do codziennego życia. Podsumowując, Qashqai e-POWER przekona do siebie kierowców, którzy nie są jeszcze gotowi na w 100% elektryczny samochód, natomiast chcą być bardziej przyjaźni środowisku i cieszyć się przyjemnością codziennej jazdy typową dla samochodów elektrycznych” – powiedział Arnaud Charpentier, wiceprezes ds. strategii produktów i cen Nissana na region AMIEO.

DANE TECHNICZNE*

Układ e-POWER
MocKM (kW)190 (140)
Moment obrotowyNm330
Napęd2WD
Zużycie paliwa (cykl mieszany)l/100 km5,3*
Poziom emisji (cykl mieszany)g/km119*

*Dane zostaną potwierdzone po uzyskaniu homologacji.

Żródło: NISSANJ

Zdjęcia: NISSAN

Widzisz błąd w artykule, niedziałający link? Poinformuj nas o tym poprzez formularz kontaktowy lub mailem! Dziękujemy.

TO TEŻ CIEKAWE:

LĘKLIWY PIES ZE SCHRONISKA

Wyjaśniamy, jak zadbać o bojaźliwego czworonoga. Adopcja psa ze schroniska to danie nowego życia zwierzakowi, którego przyszłość i przeszłość malowała się…

POWRÓT RYSIA

Rysie Horaj i Skalny świetnie sobie radzą po powrocie do natury Horaj i Skalny, osierocone młode rysie, które nabrały sił…

ORYX ARABSKI URATOWANY

Dusza pustyni: Jak uratowano oryksa arabskiego przed groźbą wymarcia. Oryks arabski został sklasyfikowany jako wymarły na wolności, ale teraz stada…

OSTRE ZAPALENIE TRZUSTKI

Ostre zapalenie trzustki – natychmiast wezwij pogotowie lub pojedź na SOR! Objawów tej choroby nie sposób przeoczyć – silny ból…

HERBATY ZIOŁOWE – CZY POMAGAJĄ?

Nadmiar herbat ziołowych nie sprzyja zdrowiu. Herbatom: zielonym, czerwonym, ziołowym przypisuje się nadzwyczajne właściwości. Psychodietetyk Justyna Markowska ostrzega, że fenomen…

DDA – DOROSŁE DZIECI ALKOHOLIKÓW

Syndrom DDA lub DDD: dziedzictwo wzrastania w dysfunkcyjnej rodzinie Z uwagi na bardzo duże rozpowszechnienie choroby alkoholowej, jest bardzo wiele…

CZARNE DZIURY

Badania czarnych dziur mogą przydać się na Ziemi. Nigdy nie wiadomo, kiedy zainteresowania czysto poznawcze znajdą zastosowania. Tysiące lat temu…

JEANSOWO W SINSAY

Jeansowe „The best of” w Sinsay Jeans od kilku dekad uchodzi za modową klasykę, która opiera się chwilowym trendom i rządzi…

SOJA

Aleksandra Bartoś – Dietetyk – Warszawa. Czy soja jest zdrowa? Soja jest obecnie jednym z produktów spożywczych budzących niemałe kontrowersje…

GOŚĆ – MACIEJ ORŁOŚ  (VIDEO)

Maciej Orłoś w telegraficznym skrócie. O kulisach dziennikarstwa, życiu i nie tylko porozmawiamy z jednym z najbardziej lubianych i cenionych…

METAWERSUM – CO NAS CZEKA?

Dr Marta R. Jabłońska: trudno teraz przewidzieć wszystkie skutki metawersum. Metawersum będzie nową formą interakcji z cyberprzestrzenią. To jak będziemy…

ZARAŻASZ SWOJEGO PSA ZIEWANIEM

Psy częściej zarażają się ziewaniem od właścicieli 25 badanych przez Teresę Romero i jej kolegów z Uniwersytetu w Tokio psów…

OSTATNI TAKI LAS

Ostatni taki las. Zielona Wstęga Gór Skandynawskich Szwecja to jeden z najbardziej lesistych krajów Europy. Ale dopiero niedawno potwierdzono tam…

SAMOBÓJSTWA PO 60-TCE

Ukryty problem. Pod względem zachowań samobójczych osoby starsze bardzo różnią się od osób w młodym wieku. Młodzi bowiem zwykle popełniają…

ANDROPAUZA

Andropauza: czy taki diabeł straszny, jak go malują? Andropauza: często ignorowana, mniej gwałtowna niż kobieca menopauza, ale równie ważna i…

RESERVED  JESIEŃ 2021

Kolekcja inspirowana „sportowymi” endorfinami – RESERVED ATHLEISURE NA JESIEŃ 2021. Trend athleisure wznosi się na nowy poziom. To już nie…

MOTOSKANDYNAWIA CZĘŚĆ  3

16 lat przymierzałem się aby ponownie odwiedzić Skandynawię. A tu niespodziewanie, latem, okazało się, że mam czas i jakieś mizerne…

ŚWIAT REMBRANDTA

Artyści. Mieszczanie. Odkrywcy. Dwa słynne obrazy Rembrandta „Dziewczyna w ramie obrazu” i „Uczony przy pulpicie”, pochodzące z kolekcji Zamku Królewskiego…

THE CURL EFFECT

RevitaLash Cosmetics ogłasza rozpoczęcie kampanii The Curl Effect® Przedstawiamy The Curl Effect® (efekt podkręconych rzęs) od RevitaLash Advanced®. Długoletni lider…

UDRĘKA PERFEKCJONISTY

Perfekcjoniści nieustannie walczą  Perfekcjonista ma tendencję definiować sukces jako 100 procent wykonania zamierzeń i planów. Wszystko, co jest poniżej, to…

ROZWÓJ DZIĘKI FRAKTALOM

Prof. Katunin: znajomość fraktali pozwoliła rozwinąć ważne technologie i przysłużyła się rozrywce. Geometryczne obiekty, jakimi są fraktale, dawniej zwano „matematycznymi…

KAMPANIA SINSAY SS22

Wiosenna energia w kampanii SINSAY SS22. NAJNOWSZA KAMPANIA SINSAY SS22 STANOWI ŚWIETNE WPROWADZENIE W ŚWIAT WIOSENNYCH TRENDÓW. PROPOZYCJE DLA KOBIET, MĘŻCZYZN,…

ŚWIATŁO ZAMIAST TABLETKI?

O tym, że światłem leczy się sezonowe zaburzenia nastroju zapewne większość ludzi już słyszała. Okazuje się jednak, że fotony mają…

CITROËN C5 X

C5 X to nietuzinkowa synteza elegancji sedana, dynamiki kombi i podwyższonej sylwetki SUV-a C5 X TO NAJBARDZIEJ NOWOCZESNE UCIELEŚNIENIE FILOZOFII…

WILK NIE POGARDZI BOBREM

Badania w Wigierskim Parku Narodowym: wilki nierzadko polują na bobry. Większości ludzi wilki kojarzą się z drapieżnikami polującymi na jelenie,…

TRUDNA ROZMOWA Z UMIERAJĄCYM

Jak rozmawiać z umierającym człowiekiem Każdy z nas prędzej czy później zetknie się z odchodzeniem kogoś bliskiego, bądź znajomego. Co…

GINO ROSSI WIOSNA/LATO 2021

Nowy lookbook Gino Rossi prezentuje nowy lookbook na sezon wiosna/lato 2021. W obiektywie Magdy Wunsche i Agnieszki Samsel nowości damskie i męskie możemy podziwiać…

JAK ZLIKWIDOWAĆ BLIZNĘ

Blizny można leczyć Blizna bywa dla pacjenta problemem nie tylko kosmetycznym. Oprócz tego, że może powodować dyskomfort fizyczny związany z…

CO Z TĄ EREKCJĄ

Erekcja: co każdy facet wiedzieć powinien Sprawność erekcyjna jest jednym z najbardziej kruchych darów, jakimi Matka Natura obdarowała płeć męską.…

TRAMWAJ NA CYFROWYCH SZYNACH

Shanghai Electric rozpoczyna testy pierwszej w Chinach linii tramwajowej opartej na szynach cyfrowych wyposażonej w system iDRT SZANGHAJ, 2 luty…

NOWA GENERACJA WODOROWEJ TOYOTY

Pierwszy samochód elektryczny Toyoty oczyszczający powietrze. Nowa generacja wodorowego sedana Mirai Toyota prezentuje drugą generację przełomowego sedana Mirai, bezemisyjnego samochodu…

KOŃ I CZŁOWIEK W  DEPRESJI

Koń towarzyszem w procesie leczenia depresji. Poziom oksytocyny w organizmie człowieka można podnieść poprzez regularne przebywanie w towarzystwie konia i…

CZY SAMOTNOŚĆ MOŻE ZABIĆ

Czy można umrzeć z samotności? Samotność jest nie tylko przykrym doświadczeniem emocjonalnym. Jest podobnym czynnikiem ryzyka dla przedwczesnej śmierci jak…

Tarnowskie Centrum Informacji

Tarnowskie Centrum Informacji to laureat XIII edycji konkursu na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce w kategorii 4 gwiazdek. Tarnowska…

PIES TO ZDROWIE

Pies jako wsparcie dla zdrowia. Pod pewnymi warunkami Prof. Zbigniew Religa radził niektórym swoim pacjentom, by sprawili sobie psa. Wiedział,…

CZEGO NIE MOŻE JEŚĆ NIEMOWLĘ

Pokarmy, których nie należy dawać niemowlętom. Mleko krowie lub roślinne można podawać niemowlętom? Nie. Tymczasem z badań zleconych w ramach…


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

error

Jeżeli artykuł Ci się podoba, to prosimy udostępnij go innym. :)

Skip to content