AUDI TT RS COUPE ICONIC

Ekskluzywna limitowana edycja Audi TT RS Coupé iconic edition zachwyca innowacyjnym designem i dynamiką.

Audi TT Coupé ma już 25 lat, a historię jego sukcesu uświetni rynkowa premiera dostępnej tylko w Europie i limitowanej do 100 sztuk edycji specjalnej Audi TT RS Coupé iconic edition. Ten sportowy samochód o ponadczasowej linii, od swojej premiery w 1998 roku inspiruje cały świat przyjemnością z jazdy i czystym językiem designu. Wersja RS zachwyca wyjątkową mocą i dźwiękiem pięciocylindrowego silnika. Limitowana edycja Audi TT RS Coupé iconic edition łączy te emocjonalne cechy i podkreśla je sportowymi elementami stylistycznymi, zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu.

Ponadczasowe

Model TT jest ikoną designu Audi od ćwierć wieku. Audi TT RS Coupé iconic edition kontynuuje ten trend. To szybki samochód sportowy z wieloma innowacjami, zachowujący jednocześnie typowe dla TT RS cechy: design i dynamikę.

„Sama nazwa mówi właściwie wszystko: Audi TT RS Coupé iconic edition” – podkreśla Sebastian Grams, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Ten model z limitowanej serii nawiązuje do ikonicznego języka designu TT oznaczającego odwagę i elegancję w bezkompromisowej formie. Dzięki ekskluzywnym akcentom zewnętrznym i wewnętrznym, osiągi naszego sportowego coupé napędzanego przez wielokrotnie nagradzany pięciocylindrowy silnik, są teraz dosłownie na wyciągnięcie ręki.”



Inspirowane Bauhausem: TT Coupé



Audi zaprezentowało Audi TT Coupé – wtedy jeszcze jako studium samochodu sportowego – na targach IAA we Frankfurcie, jesienią 1995 roku. Nazwano je „samochodem dla entuzjastów”. Niemal symetryczne, Audi TT konsekwentnie realizowało zasadę projektowania opartą na geometrycznych, okrągłych kształtach. Projekt nie szedł na kompromis, ale raczej wyznaczał priorytety – i to od razu zrobiło wrażenie na publiczności.


Stąd typowe linie coupé z 1998 roku można nadal odnaleźć w najnowszej edycji specjalnej TT RS Coupé iconic edition – nawet jeśli jesteśmy trzy generacje TT i ćwierć wieku później. Model edycji specjalnej pozostaje wierny idei redukcji: minimalistyczny design jest zauważalny począwszy od wyrazistego nadwozia, aż po wnętrze, które do dziś w sposób jasny i prosty koncentruje się na kierowcy. Typowe kształty rur i walców, które dosłownie wtapiają się w design tego modelu, można znaleźć także w Audi TT RS Coupé iconic edition. Takie okrągłe elementy to np. standardowy korek zbiornika paliwa, okrągłe nawiewy we wnętrzu, ramka wokół dźwigni zmiany biegów czy jej efektowna okrągła gałka.



Nadajemy właściwy ton: ciemna elegancja wnętrza



Audi TT RS Coupé iconic edition spełnia wysokie oczekiwania związane z jego estetyką. Charakterystyczny dla RS lakier nadwozia – szary Nardo Grey, nadaje właściwy ton ekskluzywnym i sportowym cechom modelu. Ten elegancki odcień szarości został nazwany na cześć legendarnego włoskiego toru wyścigowego Pista di Nardó, na którym Audi RS zrobiło swoje pierwsze kilometry testowe. Jako jeden z najbardziej popularnych wśród klientów zindywidualizowanych kolorów lakieru, zapewnia optymalne pierwsze wrażenie.

Trzy lata później coupé weszło do produkcji w niemal niezmienionej w stosunku do studyjnego projektu formie. Rok po TT Coupé, Audi wprowadziło na rynek TT Roadster. W drugiej generacji, Coupé zostało wzbogacone o warianty S i RS.

„Inspiracją dla TT był Bauhaus i jego uniwersalna filozofia projektowania 'mniej znaczy więcej’” – mówi szef Audi Design Marc Lichte. „Maksymalna redukcja – pominięcie wszystkiego, co zbędne i nieistotne – była tak radykalna i tak odważna, że TT w swojej prostocie szybko osiągnęło najwyższy atrybut dobrego designu: bycie ponadczasowym. Kiedy już to osiągniesz, jesteś poza trendami, a mimo to nigdy nie wyjdziesz z mody – po prostu dlatego, że dobry styl się nie zużywa.”


Przeczytaj także:

FORD MUSTANG


Wrażenie to potęguje błyszczący grill osłony chłodnicy z matową, czarną pojedynczą ramką, a na nim napis quattro o matowo-tytanowym wyglądzie. RS ma też wstawki w listwach bocznych w kolorze błyszczącej czerni. W takim samym stylu utrzymane są pierścienie Audi, oznaczenie modelu TT RS z przodu i z tyłu, a także obudowy lusterek zewnętrznych. Charakterystyczne dla tego modelu 20-calowe, błyszczące czarne siedmioramienne felgi z pasującymi do nich czarnymi zaciskami hamulcowymi, w najdrobniejszych szczegółach kontynuują język stylistyczny marki. Częściowo „zaszronione” trójkątne szyby po bokach tyłu z ekskluzywnym napisem „iconic edition”, podkreślają ekskluzywny wygląd coupé.



Geny sportów motorowych: pakiet Aerokit podkreśla sportowy charakter auta



Audi TT RS Coupé iconic edition zyskuje dynamiczną siłę także dzięki pakietowi Aerokit, opracowanemu w tunelu aerodynamicznym. Zainspirowany sportami motorowymi przedni zderzak posiada nakładki aerodynamiczne, splitter i wyraźne listwy w bocznych przednich wlotach powietrza.



Przymocowane na stałe w tyle pojazdu karbonowe skrzydło spojlera z bocznymi wingletami, jako część koncepcji aerodynamicznej wspiera zarówno osiągi i wydajność auta. Podkreśla też jego sportowy, wyczynowy charakter.



Nad charakterystycznym dla modeli RS dyfuzorem, po obu jego stronach, znajdują się pionowe elementy stylistyczne. Efektowne ich wykończenie stanową dwie owalne końcówki rur wydechowych. Zgodnie z filozofią kolorystyczną, przednie splittery, nakładki aerodynamiczne, nakładki na progi i fragment tylnego dyfuzora, imponująco błyszczą czernią.

Podczas opracowywania pakietu Aerokit w tunelu aerodynamicznym, wzięto pod uwagę zależność między oporem a siłą nośną, dzięki czemu jest ona optymalnie wyważona, co poprawia zarówno aerodynamikę, jak i właściwości jezdne. Zwiększony docisk tylnego skrzydła spojlera i tylnego dyfuzora sprawia, że ten samochód sportowy znacznie mocniej trzyma się drogi i znacznie poprawia się jego prowadzenie w szybko pokonywanych zakrętach – to idealne warunki do czerpania radości z jazdy w każdej sytuacji.



X ze 100: ekskluzywne akcenty stylistyki wnętrza



Wnętrze TT RS Coupé iconic edition charakteryzuje się ekskluzywnością i dbałością o szczegóły. Również tutaj centralnym motywem jest ciemna kolorystyka, którą dodatkowo podkreśla celowe zastosowanie akcentów z gamy Audi exclusive. Sportowe fotele RS są dwukolorowe, z boczkami wykonanymi z delikatnej skóry Nappa w kolorze szarym, środkowymi panelami z czarnej Alcantary oraz przeszyciami o strukturze plastra miodu w kolorze żółtym.

Ekskluzywny haft „iconic edition” jest umieszczony w czarnej Alcantarze na wysokości ramion. Czarne dywaniki wykończone są haftem RS w kolorze żółtym, natomiast podłokietniki w drzwiach i konsola środkowa są również w kolorze szarym, ozdobione kontrastowymi szwami w kolorze żółtym – podobnie jak czarna osłona Audi virtual cockpit. Również tapicerka obić drzwi oraz sportowa skórzana kierownica RS z oznaczeniem w kolorze żółci kalenduli na godzinie 12, są wykończone Alcantarą. Numerowana plakietka na dźwigni zmiany biegów sprawia, że każdy ze 100 pojazdów tej edycji specjalnej jest zindywidualizowany i wyjątkowy.



Podczas gdy nastrojowe oświetlenie we wnętrzu tworzy niepowtarzalną atmosferę, system Bang & Olufsen Premium Sound System z trójwymiarowym dźwiękiem umożliwia bogate doznania muzyczne.



Forma potrzebuje funkcji: legendarny, pięciocylindrowy silnik zapewnia niezrównany, charakterystyczny dźwięk



TT RS Coupé iconic edition napędzane jest sprawdzonym przez Audi Sport silnikiem 2.5 TFSI o mocy 294 kW (400 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm. Wiele sukcesów osiągniętych dzięki niemu w sportach motorowych sprawia, że jest to jedna z najbardziej przekonujących jednostek napędowych Audi. Dzięki zwycięstwom w wyścigach i niezawodności w codziennej eksploatacji, silnik ten dziewięć razy z rzędu, począwszy od roku 2010, otrzymywał nagrodę „International Engine of the Year Award”.

Moc jednostki napędowej trafia do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów S tronic – to typowe dla modeli TT RS rozwiązanie. Sterowane elektrohydraulicznie sprzęgło wielopłytkowe, które w Audi TT zadebiutowało w 1998 roku, płynnie rozdziela moc na wszystkie koła. System Audi drive select pozwala kierowcy wybierać różne tryby pracy układu napędowego quattro oraz innych elementów, takich jak układ kierowniczy, siedmiobiegowa skrzynia S tronic, klapy w układzie wydechowym, czy charakterystyka silnika.

Audi TT RS Coupé iconic edition osiąga prędkość maksymalną 280 km/h. Ten kompaktowy samochód sportowy rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy. Dzięki typowej kolejności zapłonu 1-2-4-5-3 i towarzyszącemu jej gardłowemu brzmieniu silnika, zapewnia bardzo emocjonalne wrażenia z jazdy. Ze względu na kolejność zapłonu, sąsiadujące i niesąsiadujące cylindry pracują na przemian, tworząc bardzo specyficzny rytm i charakter. Nieparzysta liczba cylindrów powoduje powstawanie częstotliwości harmonicznych, a do generowania tego niepowtarzalnego dźwięku przyczynia się też jednostka sterująca silnikiem. Przy większym obciążeniu otwierają się klapy w układzie wydechowym, co daje jeszcze pełniejszy dźwięk.

Doskonałe prowadzenie i stabilność jazdy, oprócz niskiej masy pojazdu (TT RS Coupé waży 1475 kg), zapewnia też sportowe zawieszenie RS plus z adaptacyjnymi amortyzatorami typu Audi magnetic ride.



Model edycji specjalnej dostępny na rynku w I kw. 2023



Limitowany model będzie można zamawiać już w październiku 2022. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się w I kwartale 2023 r.

Ograniczona do 100 sztuk, limitowana seria, jest wysoce ekskluzywną ofertą dla fanów TT i RS. Jednak dzięki programowi Audi exclusive, klienci mogą dostosować swój samochód – również ten spoza serii limitowanej – do własnych preferencji. W programie można dobrać różne elementy pojazdu: od indywidualnych kolorów nadwozia, przez kolor skóry obić, po wybór kontrastowych przeszyć.

Źródło informacji: Audi

Zdjęcie: Audi

Opinie i poglądy opublikowane na portalu cocomac.pl są wyłącznie opiniami i poglądami ich Autorów. Nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Również opinie wyrażane w publikowanych informacjach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.
Widzisz błąd w artykule, niedziałający link? Poinformuj nas o tym poprzez formularz kontaktowy lub mailem! Dziękujemy.

TO TEŻ CIEKAWE:

TRUDNA ROZMOWA Z UMIERAJĄCYM

Jak rozmawiać z umierającym człowiekiem Każdy z nas prędzej czy później zetknie się z odchodzeniem kogoś bliskiego, bądź znajomego. Co…

POWRÓT RYSIA

Rysie Horaj i Skalny świetnie sobie radzą po powrocie do natury Horaj i Skalny, osierocone młode rysie, które nabrały sił…

NARCYZM I MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Narcyzm sprzyja uzależnieniu od portali społecznościowych – wykazały badania. Narcyzm jest pozytywnie powiązany ze skłonnością do uzależnienia od mediów społecznościowych.…

NISSAN E-POWER

Nowatorski, innowacyjny układ napędowy e-POWER zostanie wprowadzony do gamy Nissana Qashqai latem tego roku, po raz kolejny przełamując standardy w…

GRA PLANSZOWA SPRZED 4 TYSIĘCY LAT

Oman/ Polscy archeolodzy odkryli grę planszową sprzed ponad 4 tys. lat Kamienną planszę do gry z zaznaczonymi polami i zagłębieniami…

ARONIA – KOLEJNY SUPEROWOC

Tych dobroczynnych substancji aronia ma najwięcej spośród wszystkich owoców… Cudze chwalicie, swego nie znacie! Warto wiedzieć, że pod względem zawartości…

DEPRESJA NASTOLATKA

Jak rozpoznać depresję u nastolatka. Depresja – także u nastolatków – to przewlekła, często nawracająca choroba, która może prowadzić do…

DOBRE BAKTERIE NIE SĄ ZŁE

Dbajmy o dobre bakterie w jelitach Liczba bakterii w ludzkim organizmie jest 10 razy większa niż komórek budujących ciało. Po…

OSTROŻNIE ZE SZPILKAMI

Lubisz chodzić w szpilkach? Aż 49 proc. młodych kobiet na co dzień zakłada szpilki. Tymczasem chodzenie w butach na obcasach…

TAŃCZĄCE ROBOTY

Roboty „Boston Dynamics” tańczą do utworu „Do You Love Me” w najnowszym filmie wideo. Roboty tańczą Twista, wykonują podskoki, obroty…

DEKAMERON – DJABEŁ I PIEKŁO

DZIEŃ TRZECI Opowieść X Pisownia oryginalna z 1930 roku Alibech staje się pustelnicą. Mnich Rustico poucza ją, jak należy djabła…

REMBRANT W ŁAZIENKACH

„Jeździec polski” Rembrandta w Łazienkach Królewskich Arcydzieło Rembrandta było częścią obszernej kolekcji obrazów ostatniego króla Polski Stanisława Augusta. Obraz z…

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA W OGRODZIE

Praca w ogródku to aktywność fizyczna. Zalecana także dla psychiki. Praca w ogrodzie to doskonały sposób na zachowanie zdrowia i…

Tarnowskie Centrum Informacji

Tarnowskie Centrum Informacji to laureat XIII edycji konkursu na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce w kategorii 4 gwiazdek. Tarnowska…

GROŹNE ODWODNIENIE KIEROWCY

Odwodnienie śmiertelnym zagrożeniem kierowcy. Nie wszyscy zdają sobie sprawę z fatalnych konsekwencji odwodnienia kierowcy. Zanim wyruszysz w podróż na długi…

ZACHĘTA – PROGRAM NA 2021

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki ogłasza program na 2021 rok Rzeźba w poszukiwaniu miejsca 18 stycznia–21 marca Długo wyczekiwana wystawa…

H&M ESSENTIALS CORE

Nowa kolekcja H&M ESSENTIALS. Ponadczasowe wzornictwo. Wysoka jakość. Doskonałe dopasowanie. To kluczowe elementy linii H&M ESSENTIALS, obejmującą podstawowe elementy garderoby.…

KACZKA OGORZAŁKA

Kaczki ogorzałki częściej zimują w Polsce W ostatnich dekadach zmieniły się zwyczaje migracyjne kaczek morskich – ogorzałek. Ptaki te coraz…

WODÓR, WODÓR I JESZCZE RAZ WODÓR

Wodór jako lekarstwo na wysokie ceny energii i węgla – RoadShow 2023 #OswajamyWodor. Przydomowe stacje tankowania wodoru, wodorowe pompy ciepła,…

SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ DA SIĘ OSZUKAĆ

Naklejka na znaku drogowym może wprowadzić w błąd autonomiczny samochód, a zmylony zakodowanym sygnałem asystent głosowy może zlecić przelew naszych…

DEKAMERON – ZAZDROŚĆ

DZIEŃ CZWARTY Opowieść III Pisownia oryginalna z 1930 roku Trzej młodzieńcy, miłujący trzy siostry, uciekają pospołu z niemi na wyspę…

KOLEJNY SPONSOR IGI ŚWIĄTEK

PZU oficjalnym partnerem Igi Świątek Największy polski ubezpieczyciel PZU objął patronatem Igę Świątek – pierwszą Polkę w historii, która wygrała…

IZERA – POLSKI SAMOCHOD ELEKTRYCZNY

Spółka ElectroMobility Poland powstała w  październiku 2016 roku jako inicjatywa czterech polskich koncernów –  PGE Polska Grupa Energetyczna SA, Energa…

GINO ROSSI WIOSNA/LATO 2021

Nowy lookbook Gino Rossi prezentuje nowy lookbook na sezon wiosna/lato 2021. W obiektywie Magdy Wunsche i Agnieszki Samsel nowości damskie i męskie możemy podziwiać…

DEPRESJA LEKOOPORNA

Depresję lekooporną można skutecznie leczyć. Lekooporna depresja dotyka części pacjentów, u których standardowa farmakoterapia połączona z psychoterapią nie przynoszą oczekiwanych…

DEKAMERON – SKĄPIEC GRIMALDI

DZIEŃ PIERWSZY Opowieść VIII Pisownia oryginalna z 1930 roku Wilhelm Borsiere ostremi słony wyszydza skąpstwo messera Ermina de Grimaldi. Siedząca…

ZARAŻASZ SWOJEGO PSA ZIEWANIEM

Psy częściej zarażają się ziewaniem od właścicieli 25 badanych przez Teresę Romero i jej kolegów z Uniwersytetu w Tokio psów…

KLESZCZOWE ZAPALENIE MÓZGU

Kleszczowe zapalenie mózgu – fakty, które warto znać. Wraz z nowym sezonem na kleszcze wielu z nas zetknęło się już…

OŁÓW – CICHY ZABÓJCA

Zabójczy ołów. Ołów może zabijać, i nie chodzi tu o kule, a jego mikroskopijne ilości w skażonym otoczeniu. Nie ulega…

CZY MASZ JUŻ PROBLEM Z ALKOHOLEM

Siedem sygnałów, że masz problem z alkoholem Alkoholizm nie jest chorobą o piorunującym przebiegu. Jest kilka sygnałów, które – w…

WYPALENIE ZAWODOWE

Gdy nie masz siły pracować…. Wypalenie zawodowe nie jest chorobą, choć ten zespół objawów skutecznie uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie – nie…

ARKTYKA: WIELKIE ZMIANY KLIMATU

Arktyka: wielkie zmiany klimatu z perspektywy małych krzewinek Malejący zasięg lodu morskiego zwiększa wzrost krzewinek tundrowych w niektórych regionach Arktyki,…

GEN CZERWONYCH PIÓR

Naukowcy odnaleźli geny odpowiedzialne za czerwone ubarwienie piór ptaków. Dwa geny odpowiadają za przetwarzanie barwników karotenoidowych w organizmach ptaków i…

REAKCJA KOMÓREK NA POLE MAGNETYCZNE

Biolodzy po raz pierwszy zaobserwowali reakcje komórek na pole magnetyczne Japońska grupa badaczy po raz pierwszy, w czasie rzeczywistym zaobserwowała,…

CZY OTYŁOŚĆ JEST CHOROBĄ

Otyłość – choroba czy taka uroda? Otyłości w obecnych czasach nie można już nazwać problemem, puszystością, „taką urodą” czy defektem…

ŚWIAT REMBRANDTA

Artyści. Mieszczanie. Odkrywcy. Dwa słynne obrazy Rembrandta „Dziewczyna w ramie obrazu” i „Uczony przy pulpicie”, pochodzące z kolekcji Zamku Królewskiego…

EPIGENETYKA – CZY ODMIENI MEDYCYNĘ?

Dr hab. Tomasz Wojdacz: epigenetyka to dziedzina, która odmieni medycynę. Tylko w ok 10 proc. nowotworów znajdujemy dziedziczne zmiany genetyczne…

OKIEM FILOZOFA – JAK ŻYĆ?

Żyj tak, by starczyło ci czasu na życie. Popadliśmy w zbiorową pychę sądząc, że naprawdę mamy ten świat pod kontrolą.…

DEKAMERON – DOWÓD NIEWINNOŚCI

DZIEŃ CZWARTY Opowieść VII Pisownia oryginalna z 1930 roku Simona miłuje Pasquina. W czasie przechadzki po ogrodzie Pasquino naciera sobie…

BABCIOM ZAWDZIĘCZAMY DŁUŻSZE ŻYCIE

Dzięki babciom ludzie żyją dłużej Średnia długość życia człowieka zaczęła stopniowo, w trakcie ewolucji naszego gatunku, wydłużać się. A stało…

MINI CONCEPT ACEMAN

Pierwszy elektryczny model crossover w nowej rodzinie MINI. MINI prezentuje model studyjny jako zapowiedź nowej koncepcji pojazdu w segmencie małych…

TRANSMISJE MECZÓW ZA DARMO NA  FIFA+

FIFA uruchamia platformę FIFA+, aby dać bezpłatną rozrywkę kibicom piłki nożnej na całym świecie. Platforma FIFA+ daje dostęp do transmisji…


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

error

Jeżeli artykuł Ci się podoba, to prosimy udostępnij go innym. :)

zostań naszym autorem
Skip to content