SUZUKI ACROSS
Suzuki przedstawia model ACROSS
Suzuki ? ACROSS ? muskularny SUV o sportowym charakterze wyposażony w nowoczesny i oszczędny napęd hybrydowy typu Plug-in oraz zaawansowany napęd 4×4 E-Four, zapewniający bezkompromisową wydajność na każdej nawierzchni.
ACROSS to pierwszy model dostarczony przez Toyota Motor Corporation na podstawie umowy o współpracę pomiędzy Toyotą i Suzuki. Sprzedaż modelu na rynku europejskim rozpoczęła się jesienią 2020 roku.
Efektowny design
Nadwozie
Odważna i sportowa stylistyka nadwozia w modelu ACROSS łączy atletyczne przetłoczenia podkreślone poprzez listwy ochronne nadkoli, wydatną osłonę chłodnicy, a także tylny zderzak połączony z kontrastującą, srebrną wstawką. Wspomniane elementy podkreślają wszechstronne właściwości samochodu.
Kolejne kluczowe cechy to reflektory LED dla światła mijania i świateł drogowych. Światła do jazdy dziennej LED zostały wkomponowane w klosze przednich reflektorów. Wyjątkowy charakter samochodu podkreślają także 19-calowe, polerowane obręcze kół ze stopów lekkich z czarnym, połyskującym akcentem.
Kolory nadwozia
ACROSS jest dostępny w sześciu kolorach nadwozia – White Pearl Crystal Shine, Silver Metallic, Attitude Black Mica, Sensual Red Mica, Gray Metallic i Dark Blue Mica.
Wnętrze
Przestrzeń pasażerska w modelu ACROSS została zaprojektowana pod kątem najwyższego komfortu podróżowania. Wysokiej jakości tapicerka i akcenty we wnętrzu pojazdu uzupełniają miękkie materiały pokrywające deskę rozdzielczą i podłokietniki drzwi. Elementem potęgującym wyjątkowe wrażenia u kierowcy i pasażera jest nowoczesny, 9-calowy ekran dotykowy, obsługujący technologię Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink na kompatybilnych urządzeniach mobilnych.
Bagażnik
Przestrzeń bagażowa w modelu ACROSS zaprojektowano bez zbędnych kompromisów. Potężny bagażnik o pojemności 490 litrów*1 zapewnia odpowiednią ilość miejsca dla użytkowników o najbardziej wymagających potrzebach. Dla polepszenia wszechstronności, po prawej stronie znajduje się gniazdo zasilania elektrycznego.
ACROSS jest wyposażony w szereg wygodnych schowków, w tym schowki boczne po stronie kierowcy i pasażera, schowek środkowy, uchwyty na kubki i podłokietnik.
Nowatorski i wydajny układ hybrydowy typu Plug-in
Układ hybrydowy typu Plug-in
Nowoczesny układ hybrydowy typu Plug-in w modelu ACROSS zapewnia oszczędność paliwa i dynamiczne osiągi przy emisji CO? wynoszącej zaledwie 22 g/km*2.
Układ hybrydowy Plug-in składa się z mocnego silnika elektrycznego napędzającego przednią oś. Motor gwarantuje wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach, a przy współpracy wolnossącego silnika benzynowego o pojemności 2,5 litra zapewnia dynamiczne przyspieszenie przy średnich i wysokich prędkościach. Silnik elektryczny dysponuje maksymalną mocą wynoszącą 134 kW i dostarcza 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czerpiąc energię z zamontowanego pod podłogą akumulatora litowo-jonowego o pojemności 18,1 kWh (50,9 Ah).
Silnik elektryczny połączono z jednostką spalinową A25A-FXS Dynamic Force, która jest wykorzystywana do ładowania akumulatora, a także wspomaga silnik elektryczny podczas jazdy z dużymi prędkościami, jeśli to konieczne. Silnik benzynowy ma długi skok i wysoki stopień sprężania, a także układ bezpośredniego wtrysku paliwa do cylindra (DI) i wtrysku paliwa do kolektora dolotowego (PFI), które w zależności od warunków jazdy zwiększają moc i efektywność spalania przy jednoczesnym obniżeniu emisji szkodliwych substancji.
Układ hybrydowy typu Plug-in oferuje cztery tryby pracy – domyślny tryb EV, tryb Auto EV / HV, tryb HV oraz tryb ładowania akumulatora – kierowca może wybrać odpowiednie ustawienie w zależności od warunków jazdy i stanu naładowania akumulatora. W trybie EV pojazd jest napędzany wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, nawet przy pełnym przyspieszeniu. W trybie Auto EV / HV i HV silnik spalinowy jest wykorzystywany do zapewniania odpowiedniej mocy w przypadku mocniejszego wciśnięcia pedału przyspieszenia. W przypadku niskiego poziomu naładowania akumulatora można wykorzystać ostatni z trybów, aby podczas jazdy magazynować jak najwięcej energii elektrycznej.
Zaawansowane możliwości napędu 4×4
Nowoczesny, zaawansowany technologicznie napęd 4×4 E-Four zapewnia doskonałe właściwości terenowe przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Rozwiązanie wykorzystuje niezależny silnik elektryczny o mocy 40 kW zamontowany przy tylnej osi. Motor współpracuje z silnikiem napędzającym przednią oś i w zależności od warunków jazdy umożliwia przekazywanie momentu obrotowego w zakresie od 100:00 do 20:80. Zaawansowany napęd 4×4 gwarantuje wysoką przyczepność podczas ruszania na mokrej lub śliskiej nawierzchni, a także pewne prowadzenie w zakrętach na drogach o zróżnicowanej przyczepności.
Zintegrowany układ zarządzania napędem AWD (AIM)
Głównym elementem systemu E-Four jest wysoce zaawansowany zintegrowany układ zarządzania napędem AWD (AIM), który monitoruje rozkład siły napędowej, położenie przepustnicy silnika, planowanie zmiany biegów, wspomaganie układu kierowniczego i hamowanie, w zależności od warunków jazdy.
Tryb Trail
Funkcja automatycznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu zapewnia jak wysoką przyczepność i pewność jazdy podczas jazdy asfaltem lub w terenie. System przyhamowuje odpowiednie koła, w momencie gdy zaczynają tracić przyczepność i przekierowuje moment obrotowy na koła, które utrzymują lepszą trakcję. Dodatkowo układ kontroluje pracę przepustnicy i skrzyni biegów, zapewniając kierowcy poczucie dobrego kontaktu kół z nawierzchnią.
Zaawansowana technologia oraz inteligentne systemy bezpieczeństwa
Wyposażony w najnowsze, inteligentne funkcje bezpieczeństwa, ACROSS oferuje pewność prowadzenia i spokój podczas każdej podróży. W szerokiej palecie systemów zwiększających bezpieczeństwo znajdziemy rozwiązania wykorzystujące radar milimetrowy i kamerę monoskopową: układ reagowania przedkolizyjnego (Pre-Collision System – PCS), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Tracing Assist – LTA)
i tempomat adaptacyjny (Dynamic Radar Cruiser Control – DRCC).
PCS (Pre-Collision System – układ reagowania przedkolizyjnego)
PCS pomaga zapobiegać kolizjom z innymi pojazdami, pieszymi i rowerzystami, monitorując drogę za pomocą radaru milimetrowego i kamery monoskopowej. W razie wykrycia niebezpieczeństwa, automatycznie aplikuje wspomaganie hamowania i automatyczne hamowanie, w przypadku gdy kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie.
LTA (Lane Tracing Assist – przeciwdziałanie zjeżdżaniu z pasa ruchu)
Gdy podczas jazdy drogą publiczną lub ekspresową system LTA wykryje, że samochód opuścił swój pas ruchu, system automatycznie pomaga kierowcy wrócić na odpowiednią ścieżkę, aktywując elektrycznie wspomagany układ kierowniczy
RSA (Road Sign Assist – rozpoznawanie znaków drogowych)
Układ RSA wykorzystuje kamerę do wykrywania znaków drogowych, a następnie wyświetla na ekranie informację o aktualnie obowiązującym ograniczeniu.
DRCC (Dynamic Radar Cruise Control – tempomat adaptacyjny)
DRCC działa w pełnym zakresie prędkości i automatycznie utrzymuje dystans w stosunku do poprzedzającego pojazdu. W przypadku, gdy pojazd jadący z przodu zatrzyma się, tempomat może zatrzymać pojazd i ponownie ruszyć.
BSM (Blind Spot Monitor – monitorowanie martwych pól widoczności)
BSM wykrywa za pomocą czujników inne pojazdy zbliżające się z tyłu i ostrzega kierowcę, gdy znajdą się w martwym polu widzenia bocznych lusterek.
RCTA (Rear Crossing Traffic Alert – ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu)
RCTA pomaga kierowcy unikać kolizji podczas wyjeżdżania się z miejsc parkingowych o ograniczonej widoczności. Gdy czujniki wykryją pojazd, kierowca zostaje ostrzeżony dźwiękiem alarmowym i komunikatem na wyświetlaczu komputera pokładowego.
eCall
Jeśli pojazd uczestniczy w wypadku drogowym, system eCall automatycznie informuje o zdarzeniu służby ratownicze za pomocą komunikatu telefonicznego zawierającego dokładną lokalizację pojazdu.
Automatyczny hamulec
Podczas chwilowego postoju, na przykład na skrzyżowaniu lub światłach, elektryczny hamulec postojowy zatrzymuje pojazd, utrzymując ciśnienie w układzie hamulcowym, aby zapobiec stoczeniu się pojazdu w przód lub tył, dopóki kierowca nie wciśnie pedału przyspieszenia.
Dane techniczne
Suzuki_ACROSS-dane_techniczneWyposażenie standardowe
Suzuki-ACROSS-wyposazenie-standardoweCennik i kolory nadwozia
ACROSS-cennik-i-kolory-nadwoziaRedakcja: mb | COCOMAC.PL
Żródło informacji: Suzuki
Zdjęcia: Suzuki