MotoryzacjaTechnologia

NOWY CHIŃSKI SUV ELEKTRYCZNY W EUROPIE

Xpeng dostarcza elektrycznego SUV-a G3 pierwszym klientom w Norwegii, realizując plan ekspansji na rynek europejski

Guangzhou, Chiny i Oslo, Norwegia, 21 grudnia 2020 r. – Xpeng Inc. wiodący chiński producent pojazdów elektrycznych, rozpoczął dostawy inteligentnych pojazdów elektrycznych do klientów w Norwegii. W tym tygodniu 100 elektrycznych SUV-ów Xpeng G3 zostanie przekazanych nowym właścicielom w 28 miastach i miasteczkach Norwegii – z których najbardziej wysuniętym na północ jest Bod? ( 67 ° N ) , na północ od koła podbiegunowego.

Xpeng G3

Podczas gdy krajowy rynek chiński pozostaje głównym rynkiem zbytu, Xpeng jest już dobrze przygotowany do rozwinięcia swojej międzynarodowej strategii, wprowadzając na rynek w Norwegii swój pierwszy model produkcyjny, elektryczny SUV G3. Xpeng aktywnie bada możliwości na innych rozwiniętych rynkach pojazdów elektrycznych, korzystających ze wspierających polityk rządowych, zaawansowanej infrastruktury pojazdów elektrycznych i wysokiej świadomości na temat pojazdów elektrycznych jako rynków o najwyższym priorytecie. Xpeng planuje również wprowadzenie drugiego modelu produkcyjnego, elektrycznego sportowego sedana P7, w Europie w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

He Xiaopeng, dyrektor generalny i prezes Xpeng, powiedział: ?Rozpoczęte w tym tygodniu dostawy do klientów w Norwegii stanowią kamień milowy w aspiracjach Xpeng, aby stać się prawdziwie międzynarodową marką EV?.

G3 uosabia strategię Xpeng polegającą na oferowaniu zaawansowanych technologii w atrakcyjnych cenach. Cena katalogowa G3 w Norwegii zaczyna się od 358 000 NKr (ok. 33 700 EUR / 30 300 GBP / 41 000 USD).

Futurystyczny design

SUV Xpeng G3 posiada lekko futurystyczną, dynamiczną sylwetkę i panoramiczną przednią szybę. Futurystyczny design G3 został doceniony prestiżową nagrodą iF Design Award w 2019 roku. Dynamiczna konstrukcja optymalizuje współczynnik oporu powietrza do 0,29, najniższego w swojej klasie. Ta unikalna konstrukcja zwiększa również widoczność kierowcy o 40%. Certyfikowany zasięg samochodu to według producenta 520 km NEDC (451 km WLTP). Wykorzystano tu dwa rodzaje akumulatorów litowo-jonowych, różniących się pojemnością: 57,5 kWh i 66,5 kWh.

Wymiary G3 ma zbliżone do Volkswagena Tiguana czy Peugeota 3008. Mierzy on bowiem 4,45 m długości, 1,82 m szerokości i 1,6 m wysokości. Rozstaw osi to 2,625 m a bagażnik ma pojemność 380 l. Waży 1600 kg. Według danych producenta prędkość maksymalna to 170 km/h a przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,6 s. Moc synchronicznego silnika elektrycznego to 145 kW (przedni napęd).

Samochód jest wyposażony w opatentowany przez Xpeng zaawansowany system wspomagania kierowcy XPILOT 2.5 . Funkcja automatycznego parkowania G3 jest w stanie rozróżnić miejsca parkingowe równoległe i pionowe, a także oznaczone i nieoznakowane.

Xpeng G3 – XPILOT 2.5 – parkowanie autonomiczne

Bogate wyposażenie

G3 dostępny w Norwegii posiada interfejs użytkownika w języku angielskim, wspomagany przez AI asystent głosowy ?Hi Xpeng?, inteligentną nawigację i zdalne sterowanie APP.

Xpeng deklaruje ładowanie baterii od 30 do 80 proc. w ciągu ok. 30 min (stacja DC) oraz ok 4,5 godziny w przypadku zwykłego gniazdka prądu zmiennego (od 0 do 100 proc.). Producent podaje moc szczytową ładowania do 120 kW.

Na bogate wyposażenie można liczyć nawet w najtańszej wersji. Mamy tu bowiem skórzaną tapicerkę, podgrzewane siedzenia, układ bezkluczykowy, światła LED, sieć Wi-Fi, zestaw multimedialny z dyskiem 128 GB, nawigację GPS oraz ogromny ekran dotykowy (15,6?).

Oprogramowanie dla systemów operacyjnych XPILOT i Xmart OS zostało w pełni opracowane przez wewnętrzny zespół badawczo-rozwojowy Xpeng, co jest widocznym przykładem podejścia firmy do innowacji technologicznych.

Xpeng jest bezkompromisowy w swoim zaangażowaniu w standardy bezpieczeństwa, a G3 może pochwalić się rozbudowanym zestawem systemów bezpieczeństwa, pomagając mu osiągnąć najlepszą w swojej klasie ocenę bezpieczeństwa C-NCAP. G3 zapewnia bezpieczeństwo dzięki kompleksowym funkcjom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. 70% nadwozia pojazdu jest wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości, tworząc architekturę bezpieczeństwa w kształcie klatki. Przeprowadzono pięć rund testów bezpieczeństwa, w tym 63 zderzeniowych i 40 testów poślizgu, aby objąć pełny zakres scenariuszy kolizji. G3 zapewnia ochronę wykraczającą poza pięciogwiazdkowe standardy.

Założony w 2015 roku Xpeng wypuścił swój pierwszy model produkcyjny w grudniu 2018 roku, a w listopadzie 2020 roku dostawy inteligentnych pojazdów elektrycznych osiągnęły poziom 21341 sztuk, co oznacza 87% wzrost rok do roku. Xpeng zadebiutował na nowojorskiej giełdzie w sierpniu 2020 r., pozyskując 1,7 miliarda USD z silną bazą akcjonariuszy, w tym światowej sławy inwestorami korporacyjnymi i instytucjonalnymi. Spółka zakończyła swoją pierwszą publiczną ofertę w dniu 11 grudnia 2020 r., uzyskując 2,5 mld USD.  

Opracowanie: mb/COCOMAC.PL

Źródło: Xiaopeng

Zdjęcia: Xpeng

error

Jeżeli artykuł Ci się podoba, to prosimy udostępnij go innym. :)

Skip to content