OPEL ASTRA GSE I GRANDLAND
Nowy Opel Astra GSe i Opel Grandland GSe: już wkrótce rozpocznie się przyjmowanie zamówień na polskim rynku.
Mocne, dynamiczne i zelektryfikowane ? już wkrótce będzie można składać zamówienia na polskim rynku na nowego Grandlanda GSe i na nową pięciodrzwiową Astrę GSe. Flagowe wersje obydwu modeli oferują wszystko, czego oczekują entuzjaści sportowej, ale odpowiedzialnej jazdy: oszałamiające osiągi, precyzyjne zawieszenie oraz lokalnie bezemisyjny, zelektryfikowany napęd hybrydowy plug-in.
? Grand Sport Electric: flagowe wersje hybrydowe łączą czystą przyjemność z dynamicznej jazdy z lokalną bezemisyjnością
? Wyjątkowe rozwiązania: sportowe nastawy zawieszenia i układu kierowniczego oraz amortyzatory KONI z technologią FSD, tylko do wersji GSe
? Typowe GSe: charakterystyczna stylistyka, specjalne wzory aluminiowych obręczy kół i wyczynowe fotele GSe z atestem AGR
? Już wkrótce będzie można składać zamówienia na wersje: Grandland GSe z mocą układu 221 kW/300 KM i elektrycznym napędem na wszystkie koła od 252 900 zł oraz Astra GSe z mocą układu 165 kW/225 KM od 204 000 zł (sugerowane ceny detaliczne z VAT w Polsce)
Elektryzująca jest również stylistyka.
Astra GSe i Grandland GSe reprezentujące nową dynamiczną submarkę mają specjalne 18- (Astra) i 19-calowe (Grandland) obręcze kół oraz charakterystyczne przednie zderzaki i tylne dyfuzory GSe. Zarezerwowane wyłącznie dla wersji GSe wyczynowe przede fotele sprzyjają bliższej integracji kierowcy i pasażera z pojazdem. W wyposażeniu znalazł się także pełen zestaw najnowszych systemów wspomagających kierowcę. Klienci już od lutego będą mogli zamawiać nowego Grandlanda GSe, w cenie od 252 900 zł, nieco później zostaną otwarte zamówienia również na nową Astrę GSe w cenie od 204 000 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznymi z VAT w Polsce). Flagowy SUV Grandland GSe będzie oferowany na polskim rynku tylko i wyłącznie w ofercie limitowanej, w ilości 50 sztuk.
?Nazwa ?Grand Sport Electric? zawiera w sobie obietnicę: nowe flagowe wersje obu modeli zelektryzują klientów. Dzięki najnowocześniejszej technologii oferują one szczególnie intensywną przyjemność z dynamicznej jazdy, w połączeniu z odpowiedzialnością. Temu właśnie służą mocne i lokalnie bezemisyjne napędy hybrydowe plug-in. Wprowadzając te wersje, konsekwentnie realizujemy naszą strategię przekształcania się w wyłącznie elektryczną markę w Europie do 2028 r., której atutem są pojazdy działające na emocje? ? powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.
Silnik, podwozie, osiągi: przyjemność z dynamicznej jazdy Astrą GSe i Grandlandem GSe
Dzięki mocy układu wynoszącej 165 kW/225 KM ? gdzie czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra dostarcza 133 kW/180 KM, a silnik elektryczny rozwija do 81,2 kW/110 KM ? i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm, nowa Astra GSe zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie (zużycie paliwa według WLTP1: 1,2-1,1 l/100 km; emisja CO2 26-25 g/km; wartości w cyklu mieszanym). Takie osiągi gwarantują szybki start spod świateł i prędkość maksymalną godną samochodu sportowego. Pięciodrzwiowy sportowy hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym). Litowo-jonowy akumulator o pojemności 12,4 kWh w Astrze GSe pozwala na lokalnie bezemisyjne przejechanie do 64 kilometrów według cyklu WLTP1 (zasięg elektryczny w mieście wg WLTP1: 69-73 km).
Nowości rynkowe z emblematem GSe wyznaczają też nowy standard podwozia pod względem integracji z kierowcą i przekazywania mu informacji zwrotnej. W gamie modelu Astra wersje GSe cechuje jeszcze większa zwrotność i precyzja prowadzenia. Zawieszenie obniżono o 10 milimetrów. Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce reagują bardziej bezpośrednio na polecenia kierowcy. Technologia KONI FSD (Frequency Selective Damping) umożliwia zmienną charakterystykę amortyzacji w zależności od sytuacji, dla zapewnienia precyzji prowadzenia bez uszczerbku dla komfortu.
Dotyczy to także nowego Grandlanda GSe. Usportowiony SUV jest jeszcze ambitniejszy pod względem osiągów. Turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 litra i mocy
147 kW/200 KM w Grandlandzie GSe współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś. Silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi rozwijają moc odpowiednio do 81,2 kW/110 KM i 83 kW/113 KM.
W ten sposób uzyskano łączną moc układu 221 kW/300 KM (zużycie paliwa wg WLTP1: 1,2 l/100 km; emisja CO2: 28-27 g/km; cykl mieszany, wartości ważone). Hybrydowy układ z gniazdem do ładowania z zewnątrz czyni z Grandlanda GSe żwawego SUVa, w którym stały elektryczny napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą przyczepność oraz najlepsze przyspieszenie i elastyczność w swojej klasie od ruszenia z miejsca. Sprint od 0 do 100 km/h Grandlandem GSe zajmuje 6,1 sekundy, a samochód rozwija taką samą prędkość maksymalną jak Astra GSe, czyli 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym). Litowo-jonowy akumulator o pojemności 14,2 kWh w Grandlandzie GSe pozwala na lokalnie bezemisyjne przejechanie do 63 kilometrów według cyklu WLTP1 (zasięg elektryczny w mieście wg WLTP1: 80-81 km).
Od razu wiadomo, że to GSe: wyrazista stylistyka i bogate wyposażenie najwyższych wersji
Odważne i czyste wzornictwo z Opel Vizor sprawia, że obok Astry i Grandlanda nowej generacji nie da się przejść obojętnie. Charakterystyczne akcenty GSe dodają obu flagowym wersjom wyrazistości i wyjątkowości pod każdym względem. Inspirowane w pełni elektryczną Mantą GSe 18-calowe, czarne aluminiowe obręcze kół ze szlifem diamentowym w Astrze GSe oraz 19-calowe koła w Grandlandzie GSe podkreślają styl zastosowany przez Opla. Podobną rolę spełniają oznaczenia GSe z przodu oraz na tylnej klapie i specjalny tylny dyfuzor.
W kabinie kierowca i pasażer podróżują wygodnie w wyczynowych fotelach z atestem AGR i ekskluzywną tapicerką GSe z alcantary. Sportowe fotele są zarezerwowane włącznie dla wersji GSe i zostały zaprojektowane z wykorzystaniem wieloletniego doświadczenia Opla w konstruowaniu ergonomicznych siedzeń. Gwarantują stabilne utrzymanie kierowcy i pasażera w czasie dynamicznej jazdy oraz komfortowe oparcie dla ich kręgosłupów i pleców. Elementy grzejne w fotelach i kierownicy zapewniają przyjemne ciepło w chłodniejsze dni.
W wyposażeniu samochodów znalazł się kompletny zestaw systemów wspomagających kierowcę, które Opel oferuje obecnie w modelach Grandland i Astra. System Intelli-Drive
1.0 w Astrze GSE obejmuje alarm przedkolizyjny z funkcją hamowania awaryjnego zapobiegającą najechaniu na pojazd poprzedzający, wykrywanie pieszych oraz zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie przed niekontrolowaną zmianą pasa, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym tyłu i obecności pojazdu w martwym polu, a także automatyczny tempomat z funkcją pełnego zatrzymania. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz zapewniający widok w promieniu 360 stopni system kamer Intelli-Vision pomagają przy manewrowaniu. Do dyspozycji kierowcy i pasażerów jest system multimedialno-nawigacyjny kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, z 10-calowm ekranem dotykowym oraz 10-calowym wyświetlaczem informacyjnym dla kierowcy (12-cali w Grandlandzie GSe). Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów.
Klienci zainteresowani odmianą kombi, czyli Astrą Sports Tourer GSe, muszą na razie uzbroić się w cierpliwość. Opel ogłosi ceny usportowionego kombi w późniejszym terminie.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
O firmie Opel
Opel jest jednym z największych europejskich producentów samochodów i liderem w redukcji emisji CO2, dzięki szeroko zakrojonej ofensywie elektryfikacyjnej. Przedsiębiorstwo zostało założone przez Adama Opla w Rüsselsheim w Niemczech w 1862 r. Firma zaczęła produkować samochody w 1899 r. Opel jest częścią Stellantis NV, światowego lidera stworzonego dla nowej ery zrównoważonej mobilności w wyniku połączenia Groupe PSA i FCA Group w styczniu 2021 roku. Wraz z brytyjską siostrzaną marką Vauxhall firma jest reprezentowana w ponad 60 krajach na całym świecie. Opel obecnie konsekwentnie realizuje swoją strategię elektryfikacji, w celu zapewnienia sobie trwałego sukcesu na rynku oraz zaspokojenia przyszłych potrzeb klientów w zakresie mobilności. Do 2024 r. wszystkie modele samochodów marki Opel oferowane w Europie będą dostępne także w wersji zelektryfikowanej. Począwszy od 2028 roku, Opel będzie się całkowicie koncentrował w Europie na pojazdach w pełni elektrycznych.
Źródło informacji i zdjęć: Opel Automobile GmbH | Stellantis
Opinie i poglądy opublikowane na portalu cocomac.pl są wyłącznie opiniami i poglądami ich Autorów. Nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Również opinie wyrażane w publikowanych informacjach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.
TO TEŻ CIEKAWE:
[CP_CALCULATED_FIELDS id=”7″]