Pionier w męskiej pielęgnacji skóry świętuje swoje 100-lecie.
To, co zaczęło się jako prosty krem do golenia w Hamburgu w 1922 r., przekształciło się w globalną markę produktów do pielęgnacji skóry dla mężczyzn, której sprzedaż w 2021 r. wyniosła 1,1 miliarda euro. Obecnie, z asortymentem ponad 120 produktów, NIVEA MEN by Beiersdorf to jedna z wiodących marek produktów do pielęgnacji skóry dla mężczyzn. NIVEA MEN wnosi znaczący wkład wynoszący około 20% w całkowitą sprzedaż NIVEA i ma ambitne plany na przyszłość w obszarach zrównoważonego rozwoju, innowacji i cyfryzacji.
„100-lecie NIVEA MEN po raz kolejny pokazuje imponującą historię stojącą za ikoną naszej marki NIVEA. Jako wynalazca nowoczesnej pielęgnacji skóry wykonaliśmy również pionierską pracę w męskiej pielęgnacji skóry. Nie możemy się doczekać zachowania tego dziedzictwa i poprowadzenia NIVEA MEN w jeszcze bardziej pomyślną przyszłość” – mówi Grita Loebsack, członek zarządu i prezes NIVEA.
Patrząc wstecz na 100 lat pielęgnacji skóry dla mężczyzn: narodziny klasyki
Na początku XX wieku rutyna męskiej pielęgnacji skóry polegała przede wszystkim na jednym: goleniu. Tak więc, dziesięć lat po wprowadzeniu najlepiej sprzedającego się kremu NIVEA, firma Beiersdorf w latach dwudziestych znalazła się w idealnym momencie, kiedy wprowadziła na rynek krem do golenia NIVEA, który w tamtych czasach był innowacją. Aby golenie stało się jeszcze wygodniejsze, w 1930 roku wprowadzono praktyczną tubkę jako opakowanie kremów do golenia NIVEA. W następnych latach duet NIVEA cieszył się dużą popularnością – już na pięciu kontynentach. Z powodu drugiej wojny światowej i tymczasowej utraty praw do marki NIVEA niewiele się wydarzyło, jeśli chodzi o różnorodność produktów po męskiej stronie szafki łazienkowej.
Pod koniec lat 70. badacze rynku coraz częściej zwracali uwagę na mężczyzn. Badania wykazały, że większość mężczyzn nie była zadowolona z silnie alkoholowych płynów po goleniu, ponieważ powodowały podrażnienia skóry. Innowacją Beiersdorf było przeniesienie łagodnej pielęgnacji, z której znane były już wszystkie produkty NIVEA, do wody po goleniu. Rezultat był przytłaczający: dzięki balsamowi po goleniu NIVEA, wprowadzonemu w 1980 roku, firma Beiersdorf stworzyła zupełnie nową kategorię produktów – pielęgnujące płyny po goleniu, które do tej pory są najlepiej sprzedającym się produktem wśród ponad 120 produktów z gamy NIVEA MEN.
Przełom w przyszłość
Od 1986 roku logo NIVEA FOR MEN – które w 2012 roku zostało zmienione na NIVEA MEN – zdobi wiele bestsellerów. Na przykład w 1993 roku submarka NIVEA była pierwszą marką, która wprowadziła produkty do pielęgnacji twarzy dla mężczyzn do segmentu masowego. W dzisiejszych czasach w NIVEA MEN nie brakuje pionierskiego ducha, aby utrzymać pozycję lidera na rynku produktów do pielęgnacji skóry dla mężczyzn. Na przykład, aby dotrzeć do męskiej grupy docelowej, NIVEA MEN zwróciła się o pomoc do znanego rzecznika: trenera piłki nożnej Jürgena Kloppa. Ponadto NIVEA MEN jest partnerem angielskiego mistrza piłki nożnej FC Liverpool, francuskiego klubu piłkarskiego Paris Saint-Germain oraz tradycyjnego hiszpańskiego klubu Real Madryt.
Portfolio produktów jest również stale poszerzane o innowacyjne produkty. Jednym z najnowszych osiągnięć jest seria NIVEA MEN Sensitive Pro, która jest wegańska i w 100% wolna od mikroplastików i zawiera olej z nasion konopi oraz witaminę E. Ponadto NIVEA MEN jest pierwszym producentem produktów do pielęgnacji skóry, w których zastosowano nowy składnik wykonany z przetworzonego CO2 w nowych środkach nawilżających do skóry Climate Care . Wraz z wprowadzeniem na rynek serii NIVEA MEN SENSITIVE PRO Menmalist, NIVEA MEN podąża za aktualnym trendem w kierunku minimalizmu. Seria składa się z trzech produktów: żelu do mycia twarzy i brody, kremu do golenia i kremu nawilżającego. Wszystkie trzy produkty składają się z zaledwie dziesięciu indywidualnie dobranych składników.
W ramach strategii biznesowej Beiersdorf CARE+ dalsze inwestycje w zrównoważony rozwój, innowacje i cyfryzację odgrywają znaczącą rolę w ambitnych planach NIVEA MEN. Oprócz nacisku na zrównoważony rozwój i innowacje w rozwoju produktów, coraz częściej ważnym motorem wzrostu jest zwracanie się do konsumentów za pośrednictwem kanałów cyfrowych.
Nowe sprawdzone produkty na rocznicę
Aby uczcić swoje 100. urodziny, NIVEA wprowadziła na rynki w Niemczech i Wielkiej Brytanii trzyczęściową limitowaną edycję retro: NIVEA MEN Creme, NIVEA MEN Shaving Creme i NIVEA MEN After Shave Balsam w opakowaniach o klasycznym wyglądzie. Jest dostępne tylko do wyczerpania zapasów.
Źródło informacji i zdjęć: NIVEA | Beiersdorf
Treści z serwisu cocomac.pl mają na celu polepszenie, a nie zastąpienie, kontaktu pomiędzy Użytkownikiem Serwisu a jego lekarzem. Serwis ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Przed zastosowaniem się do porad z zakresu wiedzy specjalistycznej, w szczególności medycznych, zawartych w naszym Serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem. Administrator nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z wykorzystania informacji zawartych w Serwisie.
Opinie i poglądy opublikowane na portalu cocomac.pl są wyłącznie opiniami i poglądami ich Autorów. Nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Również opinie wyrażane w publikowanych informacjach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.
Widzisz błąd w artykule, niedziałający link? Poinformuj nas o tym poprzez formularz kontaktowy lub mailem! Dziękujemy.
Starożytne miasto Akrotiri odkryte pod wulkanicznym pyłem. Jakub Jagodziński Akrotiri bywa nazywane „greckimi Pompejami”, gdyż podobnie jak rzymskie miasto, zostało…
Zybertowicz: technoentuzjazm to prawdopodobnie najgroźniejsza ze współczesnych ideologii. Technoentuzjazm, a w wersji nasilonej technofilia, czyli bałwochwalczy, bezrefleksyjny stosunek do technol…
Ministerstwo Sprawiedliwości: kompleksowa ustawa antylichwiarska przyjęta przez rząd. Komunikat. – Ministerstwo Sprawiedliwości informuje: Rząd przyjął, przygotowany w Ministerstwie Spraw…
Obraz namalowany przez sztuczną inteligencję oceniamy jako mniej wartościowy Gdy ludzie dowiadują się, że obraz został namalowany przez sztuczną inteligencję,…
Prof. Marciniak-Kajzer: w średniowiecznym domu brakowałoby mi światła i luster. Gdybym miała mieszkać w średniowiecznym domu, najbardziej brakowałoby mi światła…
Koralowce, budowniczowie raf, są sprytniejsze niż sądzono Koralowce to organizmy bardziej złożone, niż sądzili niektórzy badacze. Zwierzęta te potrafią regulować…
Prof. Makowiecki: konie w średniowiecznej Polsce często traktowano jak członków rodziny Konie w czasach piastowskich często traktowane były jak członkowie…
Czy haluksom można zapobiegać? Zniekształcenie stopy może być nabyte albo wrodzone. Charakterystyczne dla haluksów jest koślawe ustawienie palucha i szpotawe (czyli…
Przechytrzyć Heisenberga i Pauliego, by dokładniej mierzyć upływ czasu? Tak! Dzięki stanom ściśniętym. Czy da się obejść zasadę nieoznaczoności Heisenberga…
Nowa kolekcja H&M ESSENTIALS. Ponadczasowe wzornictwo. Wysoka jakość. Doskonałe dopasowanie. To kluczowe elementy linii H&M ESSENTIALS, obejmującą podstawowe elementy garderoby.…
To FAKT! Naukowcy z brytyjskiego National Marine Aquarium, Plymouth University i University of Exeter dowiedli, że regularne przyglądanie się akwariowym…